Novinky ve verzi 18.5
Novinky napříč moduly
Optimalizace datové vrstvy
V aplikaci byla přepracována vrstva pro přístup k datům. Tato změna se týká všech obrazovek a zajistí rychlejší a spolehlivější přístup k datům v celé aplikaci. Stejně tak byly laděny a optimalizovány dotazy a transakce pro import dat do databáze, zejména pak importy výsledků auditu a monitoringu. Revizí prošly také jednotlivé datové typy polí v databázi, i to by mělo přispět ke zvýšení rychlosti práce s daty.
Novinky v modulu MagikAUDIT
Konfigurační databáze (CMBD)
V rámci evidence majetku lze v MagikINFO pracovat na velmi detailní úrovni. K vlastnostem typu HW/SW konfigurace, termínů záručních i jiných, detailní identifikace majetku, provedených oprav a údržby, jeho umístění či příslušenství, byla nově přidána komplexní databáze relací mezi majetky. Lze tak evidovat různé vazby mezi majetky, ať už z pohledu hierarchie, poskytování služeb, zálohování nebo čehokoliv jiného. Nejde přitom jen o komplexní přehled, ale také o případy poruchy nebo výpadku služeb, kdy můžete mít okamžitě k dispozici seznam zařízení, která budou tímto postižena.
Novinky v práci s majetkem
Nově je ve správě majetku k dispozici levý panel pro práci s vybraným majetkem. Tento nový způsob práce s majetkem přináší zrychlení rutinních činností jako např. přesunu majetku, uskladnění či zaevidování nové opravy.
Žádosti o potvrzení majetku
Nově přibyla možnost generovat uživateli žádost do portálu o potvrzení vybraného majetku. K dispozici jsou tak dvě hlavní možnosti – nechat si potvrdit kompletní seznam svěřeného majetku uživatele nebo jen vybraný majetek, který byl uživateli předán. Uživatel je o žádosti k potvrzení převzetí vybraného majetku informován prostřednictvím emailu s odkazem do MagikINFO portálu, kde vidí přebíraný majetek. Může ho potvrdit, zamítnout nebo k němu dopsat libovolnou poznámku.
Novinky v modulu MagikMONITOR
Nové sestavy ve výstupech monitoringu
Sestavy vychází z časové osy a kombinují data z monitoringu aplikací a webových stránek. K dispozici jsou jak sestavy detailní, seskupené časově podle aplikací/www nebo podle použití a také sestavy agregované. Spustit je lze také za denní časový interval, lze tedy např. zobrazit data (viz obr.) v čase mezi 9. a 14. hodinou v posledním týdnu. Součástí sestav jsou také časové mezery, které zobrazují dobu, kdy nebyla aktivní žádná aplikace či webová stránka.
Novinky v modulu MagikINFO portal / MagikHELPDESK
Zastupitelnost řešitelů v Helpdesku
Komplexní nastavení zástupů řešitelů v případě jejich nedostupnosti, ať už z důvodu dovolené či služební cesty. Zástupy lze nastavit na vybraný termín předem, a to za konkrétního řešitele a vybrané kategorie. Nastavení je jednoduché a umožňuje také vybrat různé řešitele pro přiřazené kategorie řešitele, který má být zastupován. Zástupy může vytvořit sám za sebe jak řešitel, tak i manažer za podřízené řešitele. O všechno ostatní se pak postará MagikINFO server, který na základě pravidel pro nastavení zástupů přiřazuje/odřazuje kategorie a deleguje požadavky.
Nové role pro zobrazení majetku v portálu
Pro uživatele portálu je k dispozici několik rolí zobrazení evidence majetku. Lze vidět kompletní databázi majetku, nebo majetek z vybraných organizačních jednotek a lokalit. Každý uživatel dle nastavení pak může vidět svůj svěřený majetek a také historii potvrzení svěřeného či vybraného majetku.
Možnost založení více emailových adres pro příjem požadavků
MagikINFO server nově umožňuje vytvářet v každé své instanci unikátní emailovou adresu pro příjem požadavků do Helpdesku emailem. Kromě stávající možnosti automaticky zatřídit požadavek do správné kategorie podle klíčového slova v předmětu emailu, lze nově nastavit různé emailové adresy pro příjem požadavků do odpovídajících kategorií Helpdesku.
A další drobná vylepšení…
- Nová sestava MagikINFO Desktopy - zobrazuje instalované verze Desktopů podle jména počítače v síti
- Průběh update při nových verzech a buildech včetně grafického rozhraní a logování
- V licencích nová položka Licenční model (On-remise/Saas).
- Nový panel pro výběr sestavy monitoringu.
- Výběr, zda otevírat nové požadavky v Helpdesku na nové záložce či ve stejném okně.
- Vylepšení prvků na formuláři Nového požadavku v Helpdesku.
- Povolení evidence nákladů v Helpdesku i pro uzavřené požadavky.
- Všechna vylepšení uvedena v change logu.